:D

Av felix martinsson - 23 mars 2010 21:30

Vi är alla överens om att Rom är fantastiskt. Idag har vi mest gått mellan lite oliak torg och marknader. Men det är ändå någon atmosfär över hela Rom, det är otroligt. Och alla dessa byggnader. De är så otroligt vackra.

Vi är helt trollbundna av den här staden, och idag har vi fått se statyer ÖVERALLT. den ena mer fantastisk än den anrdra. Vi åt en jättemysig lunch vid en fontän på Piazza Niavona och sedan åt vi middag på Piazza campo de' fiori, där det kvällstid är fullt av uteserveringar och dagstid är det en marknad.

Vi är 100% nöjda med dagen..

Av felix martinsson - 23 mars 2010 11:30

Lite sovmorgon :D

Men nu drar vi till Centro Storico för en heldag där !

Ciao <3

Av felix martinsson - 22 mars 2010 22:15

Åh vilken härlig dag. Det har varit vackert och varmt hela dagen och helt perfekt för den här utflykten. Vi har David att tacka för den här fina dagen. Det började med att vi åkte båt ut till Capri och där har vi tillbringat resten av dagen. Det började lite lungt och vi strosade runt på stranden, sedan bar det av till De blå grottorna. Och gud vilken upplevelse. Hela grottorna verkligen lyste. Så himla vackert. En otrolig dag, verkligen. Nu ska vi sätta oss och hitta något att göra till imrogon :D

Ha det.

Av felix martinsson - 21 mars 2010 20:45

Väldigt mysig dag, Colosseum var ingen höjdare eftersom det var en himla massa männsikor där. Vi stannade bara kvar i någon timma innan vi strosade omkring resten av dagen. Tittade lite på de äldre delarna av staden, Oj oj vilka pampiga byggnader. Det är verkligen otroligt vackert här, man kan inte tro att de flesta är så pass gamla.

Och nu så är vi tydligen inbokade på en utflykt till Capri och Blå Grottorna imorgon. David var så stolt över att ha hittat en aktivitet åt oss så det är väl bara till att le. Det blir säkert roligt. Nu ska vi gå och lägga oss för att orka imorgon.

Hejdå !:D

Av felix martinsson - 21 mars 2010 09:00

Det blev inget inlägg igårkväll eftersom vi inte kom hem förrän halv ett. Vatikanstaten var otrolig. Våra små huvuden är fulla av information men det var värt det. Så vackert. Peterskyrkan var fantastisk. Lite stolta är vi efter att ha varit i den största och heligaste katolska kyrkan i hela världen. Rätt pampigt. Vi har fått rätt mycket rolig och underlig infro idag.

T.ex att en bronsstaty som föreställer Petrus har fått ena fotens tår bortnötta av att så många pilgrimer kysst foten.

Det var dock lite äckligt att få höra.

En annan cool sak som jag inte tror att så många vet är att kupolen i kyrkan är målad av Michelangelo.

Och idag ska vi till Colosseum och ta oss en titt :D

Av felix martinsson - 20 mars 2010 10:30

Solen lyser och alla är uppe och redo för att åka till världens minsta stat. Vatikanstaten, som ligger mitt i rom är faktiskt en egen stat trots att de flesta länder förnekar det. den här staten på 42 hektar har cirka 1000 bofasta personer och här finns världens kändaste kyrka, som vi ska besöka idag, nämligen Peters kyrkan.

Ha det medans vi är borta.

Av felix martinsson - 19 mars 2010 19:30

Ciao alla mysiga barn.

Nu landade vi på Fiumicino airport i Rom. Alla är trötta trots att det inte var en så lång flygtur. det var skönt att få sträcka på sig. Vi missade första tåget in till cetrum så vi fick vänta i en halvtimma på nästa. -_-'

Men sedan kom vi äntligen fram till hotellet. Grand Hotel Palatino. Det var otroligt. Ännu finare än det i London. Även den här gången bodde vi på samma sätt som förut, pojkarna för sig och tjejerna för sig. Och den här gången drog killarna nitlotten. Tjejerna fick en balkong. Så ikväll ska vi bara ta det lungt och äta något på hotellrummet. David hade fått tag på lite information om turistattraktioner som vi ska titta på.

Ha det bra där hemma :D

(lite bilder på hotellet)

Av felix martinsson - 19 mars 2010 09:00

Nu åker vi.. Tillbaka till flygplatsen och sedan till Rom.